Transcriptie
„
van den
„
December
8. dispositie omtrend de verder uijtgeliverde Ladingen
van gem: bodem van Sijbecarspel van Banjermassing,
hebbende Hartenlust van Cheribon zijne Lading wel
uijtgelivert
tot scheepen aan te stellen den coopman fabree„
en t' approbeeren twee briefje naar Souratta
11. opening en Lecture der uijt Nederland aangebrag„
te papieren met stealen, wegens het belading
der Retourscheepen in teneemen het advis van den
vice Equipage Meester C: S:
Eenige zee officieren en cadets demarine op reeck:
te belasten met het geene bij de boeken van
debet
d’accademerstaan
en geen ordonnontie tot verstrecking van maandgelden
aan de Laaste t laten opmaken.
maar hun successive voor hun genot te laten belasten
aan duacademie de marinm laetelieggen een derde
van de pagten van de hane vegterijen waijangs
en Rongings
Een tweede derde aan scheepenen tot stads ongelden
ende resteerende derde aatt Seminarimu: - -
de pagten van de waijangs en Rongings Separeeren
en niemand dan en chinees Eerste
en alleen een inlander delaatste tlaten mijnen
Een neuwe doorgraving tlaten maken uijt de si„
„danie verboverde mokervaart die hare uijtwatering
zal hebben by mabok in zee
en zulx publicq te laten aanbesteeden
voor reedk: van persoonen daar in belanghebbende
door heemraden te quotiteeren
besluijt omtrend de verbetering het onderhout en ’t uijt„
dieping der wegen bruggen en nagsloten in doon
nie en bovenlanden door heemraden en particu
hilven.
DC
als ook omtrend dejmristictie en opsigt van heem raden
bij een billet Bekent temaken
daar bij ook telaten influeeren dat de beschoeijingen
conditioneel mogen geschieden buijten permissie
van heemraden
dat colliegie 't gelasten geene capitale doorgraningen
etc te doen zonder de ingelanden te hoaren.
het meerder bedragen der kosten aan de brug over d’angi„
olsche vaart en deweg van daar naar Sandjong pri
ocq als den thol der passanten daar alle d’inge„
„landen daar om streeks te laten dragen - -
heemraden t qualificeeren die kholende overtoonin
moleurliet
284
286
„
„207
280
„ 289
„ 290
291
„ 292
„
„ 293
29
„
„297
„ „
„300
„ 301.
„302
21