Transcriptie
Soija boven
M:
somm:
1:
4:
2.
Ledemoeten
6.
Gem: Ch:
92: – - - -
83.
175
—
sch: kind.
30:
70.
40:
b: d: sch:
19:— —— 33.
14
—
doop kind:
13
13:
tesamen - - - 297.
de school kinderen waeren redelijk wel onderweesen die de groote vre
leerden leesen, schreeven en zongen paeren dese
Somm
V:o
M
44:
- - 4
40:
Groote vr:
33
10:
23
middel
„
20:
5
15.
kl: v: en geb:
alhier waeren dese volgende.
de kerk en school boeken
5
—
bijbels.
6:
- - - „
N: T:
pr: boek: - 6.
p=m _=o 10:
Caron - - - - 1:
Dus gingen wij woederon in kerk en Examineerde de ledemaeten dewelke
wij met onderscheijd noodigden, na verrigtinge van den Godsdienst delde
ik het h: avondmael uijt en doopte 56: kinderen trouden er 3: paar, het
arm geld aen dese plaetse was nog 9: rd„s en 16: stuijv=s waar na wyom
werk verrigt hebbende, des anderen daags weder keerden na het Comp„s to
boina aen ’t Casteel victoria alwaar wij door den zeegen des heeren of
sonden gelukkig, nat na het volbrangen van dese onse kerk, en school wij
„te den 22: weederom aan quamen; Eijnde; /.was geteekend:/ Adriaar
Pietersz: steutel, D=s Dias Lourens paulus pattij wassoe, S=m„
Paulia pattij siri sorrij, I: E: pattij monij pattij aboru„
Rapport van den Staat der Kerken en
Schoolen, op de kust hitu en op de gebergtes heijt
mor geregistereerd, door den predikant Aala
Pieterse Steustel en den Ouderling Ionat d„
begonden den 6: Maart en ge Eijndigt den
D=o Anno: 1758: —
Den 6: Maart des morgens vroeg van dit hoofdt: Comptoir Amboins
trokken zijnde na de negorij Sorja boven begonnen wij ons werk aldaar
na onse aenkomste, met het ondersoek der schoolkinderen, Terwijl ond
Meester Michiel Lopis dese Rolle gaff:
Somm:
2:
M:
7: - . - . 1
Ledemaeten
63: — „ -
61:
Gem: Ch:
„ 6:: - - - . 3
school kind:
24:
12:— —2
16:
K B: de sch:
1: — - - „
2.
doop kinderen
groote vraeg: leerder
De school kinderen waeren wel onderweesen die de
somm:
in
een.
6:
24:
2
middel proeq:
1
7:
6:
„
Gebeden
10:
13.
De:
Ratai